Vijf jaar geleden was ik, net als al mijn vriendinnen, erg actief op Twitter. Dagelijks gingen er meerdere berichten het social platform op. Niet dat deze over belangrijke zaken gingen, maar we waren er wel druk mee bezig. Dat was vijf jaar geleden. Sindsdien heb ik mijn Twitter account niet meer geopend. En met mij heel veel meer jongeren. Toch zijn er nog genoeg mensen die er wel gebruik van maken. Maar waarvoor dan? En hoe lang blijft Twitter nog bestaan?
Dalend aantal gebruikers
De afgelopen jaren neemt het aantal gebruikers van Twitter steeds meer af. Meer en meer mensen verwijderen hun account. Dit terwijl Facebook nog steeds stijgende is qua gebruikers. Hoewel de aantallen afnemen, er blijft een stabiele groep gebruik maken van het Twitter platvorm. Voornamelijk de zakelijke markt weet Twitter steeds beter te vinden. En dan heb ik het voornamelijk over webcare.
Klacht? Plaats het op Twitter
Bedrijven krijgen steeds beter in de gaten dat ze klachten op Twitter niet kunnen negeren. Hoewel niet iedereen dagelijks gebruik maakt van het platvorm, het is wel de ideale manier om een klacht te uiten. Het biedt een vrij directe lijn naar een bedrijf, waardoor je (als het goed is) snel contact kunt leggen. Twitter biedt hiermee als enige social media platvorm de consument een stem. Een plaats om hun frustraties te kunnen uiten.
Mede hierom wordt er verwacht dat Twitter nog wel een tijdje mee gaat. Misschien niet op dezelfde manier als vroeger, de dagelijkse bezigheden aan de wereld vertellen, maar dit is een erg goed alternatief.
Door: Lisanne Floris