De tweedejaars communicatiestudenten hebben in de week van 8 tot 12 december projectweek gehad. Het onderwerp voor het project was ‘Maak een campagne die jongeren onder de 18 jaar bewust maken van het alcoholbeleid’. Onder begeleiding van diverse docenten, hebben zij een succesvolle week achter de rug. Elk team bestond uit ongeveer twaalf studenten die samen een campagne bedachten. Twee teams deelden een lokaal, wat tevens hun ‘kantoor’ was.
De week begon met het bedenken van een campagne en een campagnenaam. Ook zijn er diverse communicatiemiddelen ontworpen om de campagne kracht bij te zetten. Vervolgens is er een actie bedacht, die op een middelbare school uitgevoerd moest worden. Met deze actie moesten de studenten de scholieren op een interactieve manier bewust maken dat zij onder de 18 jaar geen alcohol mogen drinken.
Aan het eind van de week was er een presentatiemoment, waarbij familie en vrienden welkom waren. Op deze eindpresentatie presenteerde elk team hun campagne en de bijbehorende activiteiten. Door de docenten werd een winnaar gekozen die de campagne het best had vormgegeven. Ook kregen de teams direct hun cijfer voor het project. De cijfers varieerden van 7,1 en 7,9. Kortom, een geslaagde week voor zowel student als middelbare scholier.