Kennis

Whappcare: de nieuwste variant van webcare

By 6 november 2016 No Comments

WhatsApp is tegenwoordig niet meer weg te denken uit onze samenleving. Negen op de tien smartphonegebruikers gebruikt de app en we ontvangen gemiddeld 65 appjes per dag. Geen wonder dat bedrijven hier op inspelen. Zij zetten WhatsApp in om met hun consumenten in gesprek te gaan en bieden op deze manier klantenservice.

De mogelijkheden van Whappcare

Via Whappcare kun je een persoonlijk gesprek voeren. Er is niemand die mee kan lezen, zoals bijvoorbeeld op Twitter. Ook kan een consument een privéfoto sturen, met een specifieke vraag zoals: ‘Waar is het linker knopje voor?’ Consumenten willen vaak gelijk een antwoord op zo’n vraag. Gelukkig kun je door middel van Whappcare een consument snel en persoonlijk antwoorden.

Maar er zijn ook nadelen…

Op juridisch gebied heb je te maken met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Via WhatsApp mag je niet zomaar contactgegevens opvragen. Het afsluiten of verlengen van een contract is dus niet mogelijk. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat alle gegevens opgeslagen worden op Amerikaanse servers. Meer nadelen van Whapcare zijn te lezen op Frankwatching.

Wat absoluut niet kan via Whappcare

Een absolute no-go is het sturen van reclame of ‘copy-paste’ berichten via WhatsApp. Allereerst kan jouw account afgesloten worden wanneer er gestandaardiseerde berichten verstuurd worden. Daarnaast zullen de consumenten zich er tegen gaan verzetten. De kans is groot dat zij geen gebruik meer willen maken van jouw Whappcare en dat zou zonde zijn.

Doordat Whappcare laagdrempelig en persoonlijk is, zullen steeds meer consumenten gebruik maken van de aangeboden Whappcare. Meer weten over Whappcare? Lees dan het artikel hierover op Marketingfacts.

Door: Kim Velner

Author COMNOW

More posts by COMNOW

Leave a Reply