Een app inzetten om een stad meer te promoten heeft voor- en nadelen. Het zorgt voor meer naamsbekendheid en je kunt up-to-date content delen. Maar past een app bij de doelgroep van jouw stad en heeft het wel een toegevoegde waarde? Hieronder staan voor- en nadelen, zodat jij zelf kunt beslissen of je een Citymarketing-App wel of niet gaat inzetten.
Waarom wél een Citymarketing-App?
Met een app kun je gemakkelijk locatiegebonden informatie delen. Stippel een fietsroute uit en geef aan waar toeristen bijvoorbeeld een heerlijk kopje koffie kunnen drinken. Je kunt ook een kortingscode sturen wanneer iemand langs een winkel in jouw stad loopt. Hierdoor zorg je er gelijk voor dat mensen jouw app sneller willen downloaden en de bekendheid van jouw stad groter wordt. Een ander voordeel is het up-to-date houden van je informatie. Nieuw café? Nieuwe fietsroute? Plaats het direct in de app!
Waarom geen Citymarketing-App?
Een groot nadeel van een Citymarketing-App is dat de GPS-functie continu aan moet staat. Hierdoor verbruikt de gebruiker veel data en loopt de batterij snel leeg. Is jouw doelgroep daartoe bereid? En wie is eigenlijk jouw doelgroep? Niet elke doelgroep is geschikt voor een Citymarketing-App. Doe dus eerst onderzoek naar de behoeften van jouw doelgroep.
Dus… wel of geen Citymarketing-App inzetten?
Past het bij jouw doelgroep en zijn zij bereid de GPS-functie continu aan te hebben? Dan zijn er vooral voordelen van een Citymarketing-App! Heb jij na het lezen van dit artikel besloten om een het in te zetten? Bekijk dan hier een stappenplan voor het ontwikkelen van een Citymarketing-App.
Door: Kim Velner