Hoewel we volgens Frankwatching in 2014 onze corporate blog links moesten laten liggen, is bloggen in 2016 weer helemaal in! Een boeiende zakelijke blog lokt, volgens C-WORKS!, namelijk tot wel 55% meer bezoekers op de website. Dus heeft jouw organisatie nog geen blog?
Hieronder vind je 6 redenen waarom jullie daar snel mee moeten beginnen!
1. Het is relatief goedkoop en niet tijdsintensief
Een blog hoeft niet veel tijd te kosten. Kies een goed onderwerp, een sprekende kop en een sterke inhoud en de blog is al snel een succes. De lengte van een blog is vaak ongeveer 300 woorden, dus dat staat al redelijk snel op papier. Daarnaast zijn er een aantal websites waar je gratis of voor weinig geld een blog kunt beginnen. Kijk bijvoorbeeld eens op WordPress of Blogger.
2. Bloggen helpt je om zelf bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen in je sector
Natuurlijk probeer je als communicatieprofessional de ontwikkelingen in en rondom het bedrijf zo goed mogelijk in de gaten te houden. Als je een blog schrijft, kun je deze ontwerpen hierin laten terugkomen. Een win-win situatie! Je blijft zelf op de hoogte wat er allemaal wel niet gebeurt in de buiten wereld én je vertelt ook je klanten nog eens hoe jullie mee gaan met de tijd.
3. Een blog lokt zo’n 55% meer bezoekers naar jouw website
Een blog is heel gemakkelijk te koppelen aan een website en lokt veel bezoekers naar de website. Hoe meer traffic online, hoe bekender je wordt en waardoor je dus steeds meer potentiële klanten genereert!
4. Meer kans om te scoren in Google (SEO)
Een goede SEO score is essentieel voor een website. In een blog kun je gebruik maken van zoekwoorden en tags. Als de blog goed geschreven is en beschikt over deze woorden, helpt deze jouw om hoger in de Google ranking te komen.
5. Blogs voorzien sociale media en nieuwsbrieven van interessante content
Niet alleen kun je de website vullen met content van een blog, maar dit kun je ook doorplaatsen in de nieuwsbrieven en op sociale media platformen. Een leuk plaatje erbij en er gaat zo weer een mooi bericht de wijde wereld in!
6. Steeds meer consumenten baseren hun aankoop op online berichten/informatie
Tegenwoordig wordt er steeds meer online gezocht en gekocht. Heb je een leuk product gevonden? Dan zoek je eerst op of het bedrijf wel zuiver is en of de bestelling wel aankomt. Een professionele blog speelt op deze gedachtegang van een klant in en laat hem zien dat het bedrijf haar beloftes na komt.
Door: Marjolein Wiersma