Tijd & budget
Bij het maken van een communicatieplan kunnen eindeloos veel ideeën bedacht worden. Echter moeten deze wel haalbaar zijn. Zo heb je met tijd en budget te maken. Daarover vind je hieronder meer informatie.
Tijd
Tijd kan invloed hebben op hoe een boodschap wordt ontvangen. Zo kan een boodschap die te vroeg wordt verzonden, niet de juiste impact hebben omdat de ontvanger nog niet klaar is om de boodschap te ontvangen. Aan de andere kant kan een boodschap die te laat wordt verzonden, minder effectief zijn omdat de ontvanger misschien al andere informatie heeft ontvangen of het onderwerp niet meer relevant is. Het is daarom belangrijk om de tijd goed te overwegen bij het verzenden van een boodschap.
Budget
Het opstellen van een budget is een belangrijke factor binnen een communicatieplan. Het budget bepaalt wat er mogelijk is op het gebied van middelen en activiteiten die kunnen worden ingezet om een boodschap te verzenden. Een groter budget geeft vaak meer mogelijkheden om een boodschap te verspreiden en kan leiden tot een grotere impact. Een beperkt budget kan betekenen dat er keuzes moeten worden gemaakt en dat er creatiever moet worden gedacht om toch het gewenste resultaat te behalen. Het is daarom belangrijk om het budget goed te overwegen bij het maken van een communicatieplan.
Tool: Mediaretriever
Mediaretriever is een handige online tool die je kan gebruiken om uitgebreide informatie over mediastrategieën en middelen te vinden. Of je nu werkt aan een project of op zoek bent naar inspiratie voor je communicatieopdracht, Mediaretriever biedt een schat aan bronnen om je te ondersteunen.
Je kan gratis inloggen via de knop ‘Database’ en direct gebruik maken van de tool. Mediaretriever is ontworpen om je te helpen snel en efficiënt toegang te krijgen tot relevante media-informatie, waardoor je beter onderbouwde keuzes kunt maken voor je communicatiestrategieën.